خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/28 - 09:49
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
نادری در نشست کمیته صلح و امنیت بین‌المللی اتحادیه بین‌المجالس تاکید کرد

تقویت صلح و امنیت در برابر تهدیدات ناشی از بلایای مرتبط با تغییرات آب و هوا و پیامدهای آن

در نشست کمیته صلح و امنیت بین‌المللی اتحادیه بین‌المجالس تقویت صلح و امنیت در برابر تهدیدات ناشی از بلایای مرتبط با تغییرات آب و هوا و پیامدهای آن بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، احمد نادری در نشست کمیته صلح و امنیت بین‌المللی اتحادیه بین‌المجالس گفت: این کمیته یکی از مهمترین کمیته‌هایی است که همواره در آن قطعنامه‌های مختلف مربوط به مسائل تقویت صلح در جهان و شیوه‌های پارلمانی مؤثر از طریق همکاری بین پارلمان‌های کشورهای مختلف بررسی می شود و در این نشست نیز قعطنامه‌ای مهم در رابطه با تهدیدات آب و هوا و تقویت صلح مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.



رئیس گروه اتحادیه بین المجالس جهانی IPU  ادامه داد: قطعنامه ای که در این کمیته درخصوص استراتژی های مجلس برای تقویت صلح و امنیت در برابر تهدیدها و درگیری های ناشی از بلایای مربوط به آب و هوا و پیامدهای آن به تصویب رسید، نتیجه تلاش و همفکری میان پارلمان هاست و ما نمایندگان می توانیم با تصویب قوانین کارآمد و ارائه قطعنامه های مشابه، به صورت تاثیرگذار بر چالشهای زیست محیطی، به ویژه تغییرات آب و هوایی فائق آییم.



وی افزود: نبایست به مسائلی مانند تغییرات آب و هوا و صلح و امنیت بین المللی به عنوان دو پدیده و مقوله جدا از هم نگریست چرا که دامنه و گستره آنها بین المللی است و ماهیتشان نیز به یکدیگر پیوسته است. بنابراین ضرورت دارد نمایندگان مجالس عضو IPU تمامی تلاش مشترک خویش را در جهت همکاری چندجانبه با هدف مهار فساد و ترویج حکمرانی خوب به کار گرفته و از محیط زیست به عنوان بخشی از برنامه اصلی خود برای دستیابی به توسعه پایدار و ارتقای صلح و امنیت محافظت کنند.



نادری عنوان کرد: من در این نشست از پارلمان ها درخواست می کنم برخی اقدامات مهم ارتقا دهنده صلح و امنیت بین المللی از جمله ضرورت جلوگیری از پولشویی و تأمین مالی تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان، ارتقای حکمرانی خوب، گسترش استفاده از انرژیهای تجدید پذیر و پایدار و محدود کردن استفاده از سوختهای فسیلی را در اولویت دستورکار و برنامه های خود در نشست های آینده کمیته قرار دهند .



 وی یادآور شد: معتقدم اگر تمامی کشورهای جهان در اجرای تعهدات خود در این زمینه با حسن نیت عمل نمایند، قطع به یقین وضعیت همه ما بسیار بهتر از وضعیت فعلی خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 319386
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار